۱۴۰۰ خرداد ۵, چهارشنبه

پیروزباد کمپین ایرانیان برای نه به انتخابات فرمایشی جمهوری اسلامی

 نه به انتخابات فرمایشی

باری دیگر مراسم رای گیری به مناسبت سیزدهمین دور انتخابات فرمایشی ریاست جمهوری نظام اسلامی حاکم درایران در 28 خرداد سال 1400 به اجرا گذاشته خواهد شد. بازیگران اصلی سناریوهای محتمل این دوره از نمایش انتخاباتی رژیم برای مردم ایران چهره های کاملا شناخته شده وافرادی هستند که درجنایت تا اختلاس های میلیاردی یدی طولانی دارند وحضور نظامیان سپاهی که با تعدی برجان ومال مردم شریک بلامنازع قدرت اقتصادی وسیاسی نظام شده اند، یاس و نا امیدی بیش از پیش را بر بستر اشفته وبحران زده ایرانیان تزریق کرده وچشم انداز هرگونه تغییری را تاریک و غیر ممکن ساخته است.  

از سوی دیگر درگذشته مراسم انتخاباتی رژیم بیشتر جنبه جنگ قدرت دربالا را به نمایش میگذاشت وتوده مردم ونهادهای مدنی نیز از آن به عنوان ابزاری برای بیان مسالمت آمیز مطالبات استفاده میکردند وسعی به هرچه تیز تر کردن اختلافات درون جناحی داشته، با سپردن رای به جناح بد تا بدتر به تغییری ولو تدریجی  دل بسته بودند. اما اینبار قراین وشواهد، بویژه پس از تحولاتی که درمجلس نظام شکل گرفت، نشانگر آن است که تعیین رییس قوه مجریه رابطه ای مستقیم با تعیین رهبر اینده نظام جمهوری اسلامی دارد وبه عبارت دیگر این خامنه ای است که به تنهایی نام رییس قوه مجریه را از درون صندوق بیرون خواهد کشید .

هرچند مبارزات گام به گام مردم ایران واستفاده ازمراسم انتخابات فرمایشی به عنوان یکی از ابزارهای جنبش مطالباتی ، تا کنون هزینه کمی را بر روی دست فعالین سیاسی ومدنی نگذاشته، اما ازطرفی با هر چه بزرگتر شدن فاصله مردم و دولت درشناخت چهره راستین نیروهای به اصطلاح اصلاح طلب، اعتدال و غیره نقش مهمی ایفا نموده است. مردمان آزادیخواه ایران پس ازتجربه تلخ ناکارآمدی خاتمی ودروغهای بی پایان روحانی، سرکوب جنبش سبز وخیزش های اعتراضی سالهای 96 وآبان 98 ، به بند وشکنجه کشیده شدن واعدام فعاین مدنی وسیاسی، رشد فقر، بیکاری، فساد ، اختلاس و...هرگونه تغییر ازطریق  صندوق رای را غیرممکن شمرده ومبارزات آزادیخواهانه وعدالت جویانه خود را به  کف خیابان ا نتقال داده وگذار ازنظام اسلامی را تنها راه رهایی می داند.

هموطنان گرامی

  تورکمن صحرا پس از تحمل غارت وچپاول و سرکوب سنگین بعد از انقلاب، به مرور زمان ناگزیر همگام با دیگر مردمان ایران از انتخابات فرمایشی نظام ، بستری برای بیان مطالبات ساخت تابلکه نخبگان ، کارشناسان ومتخصصین تورکمن در اداره استان وحتی دولت مرکزی مشارکت داشته باشند.به تکرار به محرومیت از آموزش به زبان مادری ، نابودی جنگل و مراتع  و دیگرناهنجاری های محیط زیستی ،گسیل برنامه ریزی شده سیستانی های شیعه دوازده امامی و استرداد زمینهای کشاورزی تورکمنها به آنان، به کشتار ماهیگیران ودریک کلام  برعلیه تبعیض همه جانبه فریاد دادخواهی بر آورد. بارها  برخاتمی و روحانی با یاد آوری رای 80 درصدی مردم تورکمن بدانها و به بی توجهی آنان  به مشکلات تورکمن صحرا، زبان اعتراض گشود. اما  متاسفانه سالها دادخواهی نه تنها ره به جایی نبرد ، بلکه ما شاهد هر چه گسترده تر شدن تبعیض در تورکمن صحرا هستیم و از این منظر بر این باوریم :

1.حل مسایل بنیادی ملیتهای ایرانی ازآن جمله مردم تورکمن جزو سیاست های کلان مملکت محسوب میشود وتجربه نشان داده است که حتی اجرای اصل 15 و 19 قانون اساسی نیز درحیطه قدرت عملی رییس قوه مجریه نمی باشد وهرگونه امید به این ویا آن کاندیدای  جناح های حاکمیت که همه بدون استثنا به ملیتهای ایرانی به عنوان تهدیدی به تمامیت خواهی نظام  مینگرند، برابر با هاون درآب کوبیدن است. رژیم جمهوری اسلامی مانع اصلی تحقق حقوق شهروندی واتنیکی درایران است.

2.طبق اصل 115 قانون اساسی نظام اسلامی ایران، رییس جمهور باید معتقد به مذهب شیعه باشد وبه عبارت دیگر تورکمنها به علت دارا بودن مذهب سنی حق انتخاب شدن را ندارند وتنها می توانند در رای گیری شرکت کنند. به تبع از این اصل از مقام وزیر ویا استاندار نیز محروم هستند. البته اختیارات شورای نگهبان نیز تمامی ایرانیان دگر اندیش را از این حقوق محروم کرده که درگذشته به مانند ما ناگزیر به دادن رای از میان بد و بدتر بودند وتا دوره گذشته ازاصلاح طلبان حکومتی حمایت کردند واما تجربه ثابت کرد که آنها نیز شریک دزد و رفیق قافله هستند وتنها با گذارازاستبداد حاکم وکنار زدن رژیم جمهوری اسلامی میتوان به یک انتخابات آزاد و دمکراتیک امیدوار بود.

  3. ابر بحران ها بویژه بحران از دست دادن پایگاه مردمی، موجودیت نظام استبدادی ایران را به جد تهدید میکنند و حکومت را به سوی انجصار کامل مراکز قدرت سوق داده وبه احتمال قوی نام رییس قوه مجریه این دوره از استین اقای خامنه ای بیرون خواهد آمد تا با تقسیم قدرت درمیان ولایت مدارها جانشین خود را تعیین کند. شرکت درچنین مراسم رای گیری، برخلاف منافع ملی و توهین به شعور ایرانیان بطور عام وتایید تبعیض درتورکمن صحرا بدست و رای خود است. ازاین رو از کنشگران تورکمن انتظار میرود تا مردم رابه تحریم انتخابات فرمایشی تشویق کنند وبویژه دلالان سیاسی را که بنام جعلی مصلحین سیاسی درلباس اصلاح طلب ویا دیگر جناح های حکومتی برای داغ کردن تنور انتخاباتی گام بر می دارند وبه رانت خوارهای دون پایه ویا وسط بازان معروف گشته اند وازاین راه از لحاظ مالی فربه تر شده ویا دارای موقعیتی کاذب میباشند هرچه بیشتر منزوی کنند.

4.هم اکنون مردمان ایران به همراه کنشگران میدانی درمسیر تحریم فعال وتعمیق هرچه بیشتر شکاف مردم و حکومت گام بر میدارند ودراین راه اتحادها وائتلاف های نوشته و نانوشته حول شعار "نه به جمهوری اسلامی" نیز رو به فزونی نهاده  است. امروز ملیت تورکمن دراین پیکار متحدین بسیاری دارد وبرماست که با انسجام وتشکلیابی موثر در داخل و خارج  که قایم به ذات باشد ونه دنباله رو، حضور پر رنگی را دراین عرصه رقم بزنیم. سازمان فرهنگی وسیاسی ترکمنصحرا و شورای همبستگی تورکمن صحرا با مشارکت درائتلاف های سیاسی و مدنی سعی دارند صدای اعتراض وحق طلبی ملت ستمدیده تورکمن درخارج کشور باشند وتمامی هموطنان، بویژه مردم تورکمن صحرا را به تحریم انتخابات فرمایشی دعوت می کنند. تا با جنبش "نه به جمهوری اسلامی" و"نه به انتخابات فرمایشی " همراه و هم صدا شویم.

شورای همبستگی تورکمن صحرا

سازمان فرهنگی و سیاسی ترکمنصحرا

سوم خرداد 1400 - 24.مای.2021

هیچ نظری موجود نیست: