۱۴۰۱ اسفند ۲۵, پنجشنبه

هدایت سلطانزاده فعال جدی رهایی ملل ستمدیده درگذشت

دوست وفادار خلقها به زندگی وداع گفت

دیروز خبردار شدیم که هدایت سلطان زاده یار قدیم کنگره ملیت های ایران فدرال در اثر بیماری مهلک سرطان دار فانی  را وداع گفته وبه ابدیت پیوسته است. نام هدایت سلطان زاده درمیانهء سال های ۱۳۴۷ و ۱۳۴۸ ، با دستگیری گروه فلسطین توسط ساواک درمطبوعات هویدا شد و زندگی مبارزاتی او برای آزادی و برابری درسال های نوجوانی و دانشجویی اش آغاز شد.

هدایت سلطان زاده بعد از انقلاب به همراه رفقایش سازمان راه کارگر را بنیاد نهاد و اما بعدها از صفوف آنان جدا وفعالیت مستقل خود را دنبال کرد. اما وی درسال های پایان ۲۰۰۴ به مبارزه علیه ستم ملی درایران روی آورد و توانایی قلمی خود را در این راستا به کار گرفت و نوشته های بسیار وزین و پرباری را به اندیشکده‌ای آگاهی فکری سیاسی جامعه ارزانی داشت.

هدایت سلطان زاده در سال۲۰۰۵ به کنگره موسس جنبش فدرال دمکرات آذربایجان پیوست و درپیشرفت کار جنبش ملی دمکراتیک ترک درایران نقش موثری ایفا نمود . وی به عنوان نماینده جنبش فدرال دمکرات آذربایجان در تاسیس کنگره ملیت های ایران فدرال نقش آفرینی کرد و به حق همواره مورد احترام تمامی احزاب و سازمان های سیاسی عضو کنگره بود.

کنگره ملیت های  ایران فدرال فقدان این انسان شریف و متفکر را در وهله اول به خانواده وی و سپس به خلق ترک وآنگاه به جامعه سیاسی چپ دمکرات و فدرالیست تسلیت میگوید و یاد و خاطره هدایت سلطان زاده را همیشه زنده نگه میدارد.

یادش گرامی

کنگره ملیت های ایران فدرال

  ۱۶/ ۳/ ۲۰۲۳برابر با ۲۵ اسفند۱۴۰۱

هیچ نظری موجود نیست: