در کنفرانس نماینده ی شورای همکاری ترکمن صحرا نیز شرکت داشت
به ابتکار “پلاتفرم
دموکراتیک ایران”، کنفرانسی تحت عنوان “برساخت ایران دموکراتیک”، در طول روز پنجشنبه
١١ ژوئن ٢٠٢٦ در محل پارلمان اروپا در بروکسل برگزار شد.
این کنفرانس که
ازساعت ١٠ صبح تا ساعت شش ونیم بعدازظهر طول کشید، در فضائی بسیار دوستانه و تفاهم
آمیز برگزار شد. سخنرانان دیدگاه های خودشان را، که بسیار هم متنوع بود، بیان
کردند و گفتگوهای زمان های استراحت، کمک مهمی به تبادل نظرو آشنائی بیشتر در میان
شرکت کنندگان نمود. محور عمومی صحبت ها عمدتا بر ساختار متنوع جامعه ایران و
همزیستی تاریخی ملیت های مختلف در این سرزمین و فقدان بازتاب این تنوع در مدیریت
جامعه و سیاستهای حکومتی در یک سده اخیر ایران بود.
لزوم تغییر وضعیت
نابرابر کنونی و استقرار آزادی و دمکراسی و تامین و تضمین مشارکت داوطلبانه همه
ملیتهای ایران برای ساخت ایران دمکراتیک مورد تاکید همگان بود.
در ميان سخنرانان
مهمان، نمايندگان چندين حزب سياسی عضو ائتلاف “ کنگره مشترک جمهوریخواهان دمکرات و
فدرال دمکرات “ و ائتلاف “همبستگی فراگير برای آزادی و برابری در ايران” و همچنين
اعضای “کنگره آزادی ايران” حضور قابل توجهی داشتند.
در این کنفرانس آقای
محمد نظری به نمایندگی از شورای همکاری ترکمن صحرا درترکیب هیات "کنگره مشترک
جمهوریخواهان دمکرات و فدرال دمکرات" شرکت نموده حضور فعالی داشتند.
کنفرانس با تلاش گروهی با عنوان پلاتفرم دموکراتیک ایران
برگزار و مدیریت شد.
هیات تحریریه سایت
12.ژوئن 2026
*برگرفته از سایت شورای همکاری ترکمن صحرا https://ccots.org/
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر