۱۳۹۸ مهر ۳, چهارشنبه

گفتگو با یکی از رهبران دانشجویان پیشگام وروزهای مقاومت دربرابر تهاجم حزب الله به دانشگاهها و...

درکتاب" راه دیگر" که به کوشش آقایان ناصر مهاجر و تورج اتابکی تنظیم و منتشر شده مطلب بلندی در رابظه با دانشگاه تبریز و جنتش دانشجویی به قلم ابولفضل محقق هست که در رابطه با نقش سازمان چریکهای فدایی که بعداز انقلاب عمدتا از طریق آقای محققی که عضو آن بودند پیش برده می شد. او ابتدا مدتی درتبریز بوده وسپس به تهران آمد وبا زنده یاد رضی تابان دو نفری مشترکن مسئولیت سازمان دانشحویی پیشگام را برعهده داشت.
پس از ترک اجباری ایران هم مساله جوانان دغدغه فکری او بوده واین اواخر هم درچند شماره پیاپی درمورد وضعیت جوانان در جمهوری اسلامی درچندین سایت فارسی مطالبی نوشت. در رابطه با خانم سحر خدادای که به دختر آبی معروف شد هم نوشت که با نگاهی به دیروز و تجربه حدود چهل سال از جنبش دانشجویی بگوید که چرا آن همه خودکشی و...  هنوز که شهریور ماه تمام نشده روزهای تلخ و صحنه های اعدام های دسته جمعی درمورد کتاب "چمدانی کوچک درکمد قدیمی"  که  استقبال  خوبی درایران شد .
 کتاب را نشر باران دراستهکلم دارد منتشر می کند که عمدتا شامل داستانها و خاطرات دوران چریکی است واخیرن هم سفز نامه ی از طریق مسکو درمسیر جاده ابریشم اش در سایت ها منتشر شد. این اثر که مربوط به سال های فروپاشی شوروی است بسیارهم مورد استقبال قرار گرفت. سوال این هست علیرغم اینکه آن همه افرادی که سالها درشوروی زندگی کرده  بودند، حتی چند سال بعد آن هم کسی چیزی ننوشت وآقای محققی که ساکن افغانستان بود وتنها یک مدت کوتاه درشوروی زندگی کرد با این وجود او تصاویری بسیار دقیق و جاندار ازآن سالها ترسیم می کند، کاری که در رابطه با شهرش زنجان هم کرد. توجه شما را به دیدن این گفت و گو جلب می کنم:
بخش ویژه سایت ایران گلوبال ، زمان انتشار: 19سپتامبر2019
در یوتیوب


هیچ نظری موجود نیست: