۱۳۹۸ دی ۵, پنجشنبه

بیانیه سازمان فرهنگی وسیاسی ترکمن صحرا درپشتیبانی از فراخوان ۵م دیماه

بیانیه سازمان فرهنگی وسیاسی ترکمن صحرا درپشتیبانی از
فراخوان ۵م دیماه برای بزرگداشت جانباختگان راه آزادی
   در نیمه دوم آبانماه گذشته بدنبال چند برابر شدن بهای بنزین، مردمان ایران به اعتراض برخاسته به گرانی، بیکاری، تبعیض، فقر و بی عدالتی به خیابانها آمدند وبا دادن شعارهای گوناگون مخالفت شان با کلیت نظام را اعلام نمودند و نفرت خود از رهبران و دولتمردان  حکومت مطلقه ولایت فقیه را دلیرانه به نمایش گذاشتند.
نیروهای امنیتی، انتظامی، سپاه پاسداران، بسیج با فرمان مستقیم خامنه ای وحشیانه به مردم معترض حمله نموده با تیراندازی بقصد کشتن  بیش ازهزار نفر را بی رحمانه بقتل رساندند. اینک چهلم جانباختگان این جنایت رژیم قرون وسطایی در ۵م دیماه فرا میرسد ومردم در راه گرامیداشت یاد عزیزان خود آماده می شوند.
فراخوان خانواده های جانباختگان با همبستگی، حمایت و پشتیبانی سازمانها و احزاب سیاسی و فعالان مدنی و حقوق بشری، خانوادهایی که فرزندادنشان را در کشتارهای پیشین از دست داده اند و… روبرو گشته است. حکومت قرون وسطایی از حالت پیش آمده به هراس افتاده و مذبوحانه می کوشد از تداوم اعتراضات برحق مردمان ایران جلوگیری کند.

  سازمان فرهنگی وسیاسی خلق ترکمن بازداشت ها و تحت فشار قراردادن خانواده ها و خویشاوندان جانباختگان را  قاطعانه محکوم کرده و خواهان آزادی دستگیر شدگان و زندانیان سیاسی می باشد.
 کانون فرهنگی وسیاسی ترکمن صحرا  رژیم جمهوری اسلامی به رهبری روحانیون وناسیونالیستهای مذهبی افراطی را حکومتی از نوع قرون وسطایی وناتوان از پذیرش «به روز شدن» درنوع برخورد با مردمان عصر کنونی  ونیز دارای عدم قابلیت مدیریت اصولی کشور و جامعه متنوع آن دانسته، با ابراز مکرر همبستگی وهمدردی با خانواده های جانباختگان خیزش آبانماه، پشتیبانی خود را از تمام مراسم ها و تدابیری که درگرامیداشت جان باختگان راه آزادی به اجرا گذاشته می شود را اعلام می دارد.  

کانون فرهنگی وسیاسی خلق ترکمن
۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۵ دسامبر ۲۰۱۹

هیچ نظری موجود نیست: