۱۴۰۰ تیر ۲۸, دوشنبه

اعلامیه مشترک دوتشکل ترکمنصحرا درحمایت از اعتراضات هموطنان عرب

ازاعتراضات مردم عرب حمایت می کنیم

 مردم عرب با آنکه سرزمین شان سرشار از منابع نفت و گاز است وبا آنکه این خطه یکی از نواحی پر آب  کشور ایران محسوب می‌شود، از فقر و بیکاری ، تبعیض گسترده و همینطور سال هاست که از بی آبی رنج می کشد.

پیدایش مافیای آب ، بی کفایتی در امر مدیریت و سیاست تبعیض بنیاد نظام جمهوری اسلامی، هدفی جز تحمیل کوچ اجباری مردم عرب از سرزمین آبا و اجدادی خود و تشدید تغییر بافت اتنیکی را دنبال نمیکند.

بدنبال این سیاست ضد بشری حاکمیت جمهوری اسلامی بود که فرهیختگان و جوانان عرب  شجاعانه زبان به اعتراض گشودند و هم اکنون  این جنبش اعتراضی  نه تنهاتمامی شهر های الاحواز ( خوزستان )  را در بر گرفته ، بلکه حمایت‌هاو همبستگی  استان های همجوار و همسایه را نیز به همراه دارد.

اما نظام جمهوری اسلامی که بنیانگذاری و موجودیت اش با خشونت گره خورده است ، همچنان  جواب هر گونه اعتراض ، حتی به  بی آبی را با گلوله پاسخ می‌دهد .

ما ضمن محکوم شناختن سرکوب مردم الاحواز  ( خوزستان )، حمایت  قاطعانه خود را از جنبش حق طلبانه و ازادیخواهانه مردم عرب اعلام کرده  و تردیدی نداریم که تنها راه رهایی مردمان ایران از ظلم ، تعدی و تبعیض در گرو اتحاد ملیتها ، نیروهای سیاسی و مدنی آزادیخواه ایرانی ، گذار از استبداد حاکم و دستیابی به نظامی دمکراتیک نهفته است.

 

شورای همبستگی تورکمنصحرا

سازمان فرهنگی و سیاسی ترکمنصحرا  

۱۹ اوگوست ۲۰۲۱ 

هیچ نظری موجود نیست: