۱۴۰۳ مهر ۲۶, پنجشنبه

همبستگی فراگیر برای برابری وآزادی درموضع 2نه

نه به جنگ، نه به جمهوری اسلامی !

حکومت اسلامی ایران ازآغاز تسخیر قدرت به کمک سرکوب های خونبار، سلطه شوم خود را نه تنها برمردمان ایران تحمیل کرده ومی کند، بلکه با هدف صدور " انقلاب اسلامی"  واعمال سیاستهای برتری طلبانه و  با ایجاد و یا پشتیبانی از گروهای بنیادگرا وارتجاعی همچون حزب الله لبنان، حشدال شعبی، حماس و ... ، عامل اصلی ایجاد تشنج درمنطقه، طی چهار دهه اخیر بوده است.

حاصل این سیاستهای تنشج افزا برای مردمان ایران و منطقه خاورمیانه، از جوانب مختلف اقتصادی و اجتماعی  بسیار زیان بار بوده و همچنین باعث تقویت جریانهای مذهبی، ارتجاعی و مرد سالار از یکسو و سرکوب وتضعیف جریانات دمکراتیک  و مترقی از سوی دیگر بوده است.

طی یک سال گذشته و پس از یورش جنایتکارانه شبه نظامیان مسلح حماس به شهروندان غیر نظامی و بی سلاح اسرائیل، دولت راست افراطی اسرائیل با عنوان "دفاع از خود " و در راستای ادامه سیاست های 70 ساله اشغال سرزمین فلسطین و پاکسازی ملت فلسطین، دست به بمباران شبانه روزی ساکنین شهرهای غزه و کشتار وحشیانه و غیر انسانی ده ها هزار زن و مرد و کودک  زد. دامنه این درگیری اکنون به لبنان نیز کشیده شده است و منطقه را با خطر گسترش جنگ روبرو کرده است. ادامه پشتیبانی از گروهای بنیادگرا و ارتجاعی در منطقه و موشک باران اسرائیل توسط حکومت اسلامی، کشور ما را نیز در آستانه جنگی ویرانگر و خانمانسوز قرار داده است.

درچنین شرایط حساس و نگران کننده ای وظیفه تمامی نیروهای مخالف جنگ و مدافع صلح نه تنها محکوم کردن جنگ بلکه تشدید مبارزه برعلیه حکومتهایست که ادامه حیاتشان درتداوم درگیریها و یا جنگی گسترده تر نهفته است.ما بر این باوریم که  راه حل ایجاد دوکشور اسرائیلی وفلسطینی که از جانب حکومت اسلامی ایران و همچنین دولت دست راستی کنونی اسرائیل رد می شود، نقطه آغازی برای پایان دادن به درگیریها در منطقه است.

 دراین روند و آنچه که به کشور ایران برمی گرد، سیاست نیروهای مترقی که درجهت سرنگونی حکومت جنایتکار اسلامی مبارزه می کند بایستی هماهنگ با منافع مردمان ایران و متکی به جنبش های اجتماعی جاری در ایران و بخصوص خیزش انقلابی " زن، زندگی، آزادی" باشد. جنگ مستقیم جمهوری اسلامی و اسرائیل علاوه بر مرگ انسانها و تخریب و نابودی منابع طبیعی و زیر ساختهای کشور، ماشین سرکوب رژیم را فعالتر کرده و برای رژیم این فرصت را فراهم خواهد کرد که به بهانه جنگ با شدت بیشتری جنبش " زن، زندگی، آزادی" ، جنبش ملیت ها و سایر جنبشهای اجتماعی را سرکوب کند. از طرفی نیروهای مترقی و خواهان استقرار دمکراسی وآزادی در ایران بر این نکته واقفند که اسرائیل،  امریکا  و حاکمان کنونی کشورهای عربی منطقه، حافظ منافع مردمان ایران نیستند و سرنگونی رژیم بایستی بدست مردمان ایران صورت گیرد.

در چنین شرایطی ما همزمان با دفاع از صلح و مخالفت با گسترش جنگ، اصلی ترین وظیفه خود را تشدید مبارزه برای سرنگونی رژیم جنایتکار اسلامی حاکم بر ایران می دانیم. بدون تردید، تا زمانی که این حکومت پابرجاست، مردمان ایران رنگ آرامش را نخواهند دید. هم از این رو رفع  خطر این  جنگ و جنگهای دیگر، از راه سرنگونی رژیم می گذرد!

 

۲۶ مهرماه ۱۴۰۳ / ۱۷ اکتبر ۲۰۲۴

زن، زندگی آزادی

همبستگی فراگیر برای آزادی وبرابری درایران 

هیچ نظری موجود نیست: