۱۳۹۹ فروردین ۲۳, شنبه

دنیا پس از این دنیای دیگری خواهد بود

پیام رئیس‌جمهوری آلمان به مناسبت عید پاک، از تلویزیون پخش شد
فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس‌جمهوری آلمان درپیامی تلویزیونی به مناسبت عید پاک، با توجه به پاندمی کرونا، از شهروندان کشورش خواستار بردباری، نظم و همبستگی شد. او گفت دنیای پس از این پاندمی، دنیای دیگری خواهد بود.
 رئیس‌جمهوری آلمان با تأکید بر اینکه "ما بر سر دوراهی قرار گرفته‌ایم" خطاب به شهروندان آلمان گفت: «در وضعیت‌های بحرانی دو مسیر برابر ما قرار می‌گیرد: یا هرکس به تنهایی با کنار زدن دیگری و ذخیره آذوقه، گلیم خود را از آب بیرون می‌کشد یا با اتکا به حس تازه‌ی ایجادشده  برای دیگری وجامعه تلاش می‌کند؟ آیا راهی جز پیوستن به خلاقیت خروشانی که در راستای همیاری ایجاد شده باقی می‌ماند؟» 
فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس‌جمهوری آلمان، درسرتاسر پیام خود از ضرورت همبستگی میان شهروندان کشورش و جهان سخن گفت. این پیام که درمقر ریاست‌جمهوری درکاخ بلوو در برلین ضبط شده است، درشامگاه شنبه ۱۱ آوریل از تلویزیون سراسری آلمان پخش خواهد شد.
اشتاین‌مایر درپیام خود افزود، اینکه چه زمان محدودیت‌های ناشی از بیماری کووید۱۹ برطرف خواهند شد، تنها وابسته به تصمیم سیاستمداران و کارشناسان نیست، «بلکه این دست همه ماست». او از پاندمی به عنوان "آزمون انسانیت ما" نام برد.
درمتن این پیام که پیش از پخش تلویزیونی آن دراختیار رسانه‌ها قرار گرفته است، رئیس‌جمهوری آلمان خطاب به شهروندان کشورش تصریح کرد: «بسیاری از شما فراتر از خود رفتید». او گفت، می‌داند که همگان دلتنگ بازگشت به زندگی عادی هستند، اما این امر به معنای بازگشت سریع به "زندگی روزمره و عادات گذشته نیست".
اشتاین‌مایر افزود "دنیای پس از آن، دنیای دیگری خواهد بود." او تصریح کرد که برای پیشبرد این امر سترگ هیچ دست آهنینی نمی تواند ما را مجبور کند. دمکراسی پویا و زنده به همراه شهروندان مسئول که به یکدیگر اعتماد دارند وبه واقعیت و برهان‌ها گردن می‌گذارند و از خود خردمندی و عقلانیت نشان می‌دهند تنها اقدام درست است.
تاریخ 11.04.2020
لینک کوتاه شده https://p.dw.com/p/3ammj

هیچ نظری موجود نیست: