۱۳۹۹ مهر ۱۶, چهارشنبه

مژده شادی آفرین سازمان جهانی بهداشت درمورد زمان دستیابی به واکسن کرونا

سرانجام مژده شادی آفرین سازمان جهانی بهداشت درمورد زمان دستیابی به واکسن کرونا

منبعدبی_العربیه.نت فارسی ، تاریخ انتشارسه‌شنبه  06 اکتوبر2020  

سازمان جهانی بهداشت به رغم مواضع پیشین خود در خصوص زمان دستیابی به واکسن کرونا که گریبان میلیون‌ها تن در سراسر جهان را گرفته و موج دوم آن در بسیاری از کشورها آغاز شده، ابراز امیدواری کرد که واکسن کرونا تا پایان سال جاری میلادی، در دسترس قرار بگیرد.

تدروس ادهانوم مدیر سازمان جهانی بهداشت، سه‌شنبه 6 اکتبر بدون دادن توضیح بیشتر تاکید کرد که واکسن کووید 19 چه بسا تا پایان سال جاری ساخته شود.

او در جریان سخنرانی خود در پایان نشست شورای اجرایی سازمان که به مدت دو روز ادامه داشت گفت: «ما برای مبارزه با این پاندمی، نیاز به واکسن داریم. در این رابطه امیدواری وجود دارد. چه بسا در پایان سال جاری، واکسن را در اختیار داشته باشیم».

شایان توجه است که تا این لحظه در راستای ابتکار عمل «کوواکس» سازمان جهانی بهداشت به هدف توزیع 2 میلیارد دوز از واکسن های کرونا تا پایان سال 2021، 9 واکسن آزمایشی در حال ساخته شدن هستند و به مراحل پیشرفته و امیدوار کننده ای رسیده اند.

سازمان جهانی بهداشت، دوشنبه 5 اکتبر اعلام کرد که آمار واقعی مبتلایان به کرونا که 10% مردم جهان با آن دست به گریبان هستند، بیشتر از آمار اعلام شده است. مدیر این سازمان خواهان تسریع اصلاح این مرکز بین المللی برای تعامل با چالش های بهداشتی شد.

مدیر سازمان جهانی بهداشت در جریان گشایش نشست فوق العاده شورای اجرایی پیرامون تعامل با کووید 19، دفاع جانانه‌ای از اقدامات اجرا شده از سوی سازمان جهانی بهداشت کرد که از سوی ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، متهم به بی کفایتی در مدیریت پاندمی شده است که منجر به مرگ بیش از یک میلیون نفر در جهان شده است.

در همین راستا مایکل راین مدیر بخش فوریت‌های سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که 10% از مردم جهان یا 780 میلیون نفر، ممکن است مبتلا به کرونا باشند در حالی که آمار رسمی نشان می‌دهد شمار موارد ابتلا بیش از 35.3 میلیون نفر درسراسر جهان است.٪   https://ara.tv/zf4pn    

هیچ نظری موجود نیست: