۱۴۰۰ تیر ۶, یکشنبه

بیانیه 3ائتلاف اپوزیسیون درباره پیروزی مردم درنمایش انتخابات ریاست جمهوری۱۴۰۰

پیروزی «نه» بزرگ مردم درنمایش انتخابات ریاست جمهوری1400

 مردم ایران با زبانی گویا و با سکوتی معنادار با پشت کردن به صندوقهای رأی فریاد خود را از ظلمی که ۴۳ سال بر آنها روا می شود به جهانیان اعلام کردند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در ایران در شرایطی برگزار شد، که بسیاری ازچهره های شناخته شده ، مسئولین سابق حکومتی و مورد اعتماد نظام رد صلاحیت شدند. تأئید هفت کاندیدای ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان از میان ۵۹۲ داوطلب وکناره گیری۳ نفر ازآنها به نفع دیگر کاندیدای هم گروه خود، همه و همه سناریوی نوشته شده ای بود که کاملن مهندسی شده به پایان رسید.

شمارکل واجدین شرایط درمشارکت درانتخابات ۵۹ میلیون و...اعلام شده است. وزیرکشور میزان مشارکت درانتخابات را ۴۸.۸ درصد اعلام کرد، طبق همین آمار حکومتی بیش از ۳۰ میلیون از مردم درانتخابات شرکت نکردند. وبه گزارش روزنامه شرق بیش از ۴ ملیون هم به هیچ کاندیدایی رأی ندادند( آرای باطله) که این مهر تاییدی است بر خفقانی که بر ایران حاکم است.

همه کسانی که با عمل کرد سیاسی جمهوری اسلامی در۴۳ سال گذشته آشنائی دارند، آگاهند که این آمار درجمهوری اسلامی همیشه تابع شرایط سیاسی روز و در راستای اهدافی است که جمهوری اسلامی درآینده درپیش دارد.

مهمترین پیام سیاسی دراین انتخابات پیگیری همان شعار مردم درتظاهرات آبان ۹۸ است ، "اصلاح طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا"، یعنی عدم اعتماد به جناحهای درون نظام وعبور ازکلیت آن و طرح شعار سرنگونی است.

در ۲۵ سال گذشته سیاست اصلاح طلبان داخلی مبارزات مردم را سردرگم توهمی خوشبینانه کرد، که گویامیتوان با پشتیبانی از جناحی از نظام، جناح مستبد وهار رژیم را پس زد، تجربه ۱۵ ساله گذشته مردم را به این پایه رساند که درنظام جمهوری اسلامی نمی توان به دموکراسی وآزادیهای اجتماعی رسید وجمهوریت را مستقر کرد.

برای اولین بار در تاریخ نظام اسلامی، مردم ایران به صورتی شفاف وبه گونه ای رسمی اعلام کردند که جمهوری اسلامی نظام سیاسی مورد حمایت آنها نیست، وبا توجه به این موقعیت سیاسی، جمهوری اسلامی ازهیچگونه حقانیتی دربستن پیمان های اقتصادی و سیاسی به نام مردم ایران برخوردار نیست؛ نظام جمهوری اسلامی باید برود !

اما جمهوری اسلامی سالهاست که ازعدم حمایت مردم ازخود، آگاه است، ودراین انتخابات هم خوب می دانست که مردم مشارکت نخواهد کرد. بحران اقتصادی، کاهش درآمدهای رژیم بویژه ازمحل فروش نفت وتحریمها عملا دولت را درآستانه ورشکستگی قرارداده است.گردانندگان نظام تلاش میکنند باپیگیری قرارداد برجام وتوافق با غرب وآمریکا، حقوق سیاسی مردم را نادیده گرفته ازاین وضعیت خارج شوند. جمهوری اسلامی همچنین در تلاش است که با غرب وبه خصوص آمریکا بعد از انتخاب بایدن به ریاست جمهوری به توافق برسد وشرایط سیاسی خود را درکشورهایی که بطور مستقیم وغیرمستقیم درآنها نفوذ دارد، تثبیت کند.

اکنون “باند رهبری” یک حاکمیت یک دست  بوجود آورده است. هر سه قوه به اضافه شورای نگهبان، نیروهای نظامی و سایرارگانهای حکومت ازیک جناح هستند ومردم درمقابل یک حکومت دیکتاتوری مذهبی فاسد وجنایتکار قرار گرفته، که جز غارت ثروتهای ملی وپرکردن جیب خود، به چیز دیگری نمیاندیشد وبرای حفظ  این موقعیت ازهیچ جنایتی خودداری نخواهد کرد.

گرانی و بیکاری بیداد میکند و معیشت مردم در وضعیت اسفباری است. بحران اقتصادی – اجتماعی جامعه ایران را دربرگرفته است وهیچ راه خروجی هم دیده نمیشود ومردم هم دیگر وعدههای انتخاباتی و دروغهای حکومتیان را باور ندارد. تحریم گسترده انتخابات، که خود ناشی ازجنبشهای اعتراضی ۹۶ و ۹۸ بود، نشان ازاین واقعیت دارد که بین مردم وحکومت شکاف عمیقی بوجود آمده وریاست جمهوری رئیسی هم چیزی جز تشدید این شکاف نخواهد بود.

در راستای حفظ نظام، حکام جمهوری اسلامی باانتصاب یکی از جنایتکارترین مهرههای خود عزم جزم خودرا بر ادامه جنایت و سرکوب و کشتار مردم معترض بهنمایش گذاشت واکثریت قریب به اتفاق تودههای مردم ایران نیز باعدم شرکت درنمایش انتخابات برپایداری خودبرای برکناری رژیم و رهایی از جهنم جمهوری اسلامی اصرار ورزیدند زیرا که سران جمهوری اسلامی خوب میدانند که دوران حاکمیتشان بسر رسیده و تلاش مینمایند بانشان دادن چنگ و دندان وارعاب مردمان ایران، آنان را دوباره به تسلیم وادارند.

صدمات ناشی از بقای نظام جمهوری اسلامی برای مردم ایران قابل تحمل نیست وچه بسا که درآینده ای نزدیک شاهد حوادثی از نوع دی ماه ۹۶ و آبان ۹۸ باشیم.

ما سه نهاد اپوزیسیون ایرانی معتقدیم، ادامه حیات جمهوری اسلامی ناگزیر در سایه یک استبداد وسرکوب مانع هرگونه دادخواهی و رسیدن مردم به حقوق اجتماعی - سیاسی خود خواهد بود. جمهوری اسلامی باید برود و برای جلوگیری از حاکمیت دوباره ی استبداد، حاکمیت مردمان تاریخی ایران با نظامی جمهوری و فدرال-سکولار جایگزین آن گردد.%

https://t.me/ostomaan/2362

سرنگون باد نظام جمهوری اسلامی

کنگره ملیتهای ایران فدرال

شورای دموکراسی خواهان ایران

همبستگی برای آزادی و برابری درایران

شنبه ۵ تیرماه ۱۴۰۰ / ۲۶جون ۲۰۲۱ 


هیچ نظری موجود نیست: