۱۴۰۱ آذر ۲, چهارشنبه

فراخوان سه ائتلاف سیاسی از اپوزیسیون و چند خبر ازهرانا

سه ائتلاف سیاسی شامل 1-کنگره ملیت‌های ایران فدرال، 3-همبستگی برای آزادی و برابری در ایران و 3-شورای دموکراسی‌خواهان ایران

 در بیانیه‌ای مشترک از فراخوان‌های مردمی برای اعتراض و اعتصاب گسترده عمومی جهت یاری رساندن به قیام کُردستان، اعلام حمایت کردند.
بر اساس این بیانیه که چهارشنبه دوم آذر منتشر شده، این ائتلاف‌ها با اشاره به مقاومت معترضان در سرتاسر ایران که علی‌رغم کشتار و بازداشت‌های گسترده همچنان ادامه دارد، نوشته‌اند: «در این میان مردم کُردستان، مقاومتی بی‌نظیر از خود نشان داده و کُردستان را سنگر انقلاب ایران کرده‌اند.
حکومت با لشکرکشی به کُردستان و به‌راه انداختن حمام خون قصد دارد تا با به زانو درآوردن مردم در کُردستان، جنبش سراسری را تضعیف کرده و خاموش کند
این سه ائتلاف سیاسی همچنین با اشاره به استفاده نظامیان و نیروهای سرکوب رژیم جمهوری اسلامی از هلی‌کوپتر، سلاح‌های جنگی نیمه‌سنگین در شهرهای مختلف کُردستان، به بیانیه «جوانان محلات سنندج» که خواهان برگزاری اعتصابات و اعتراضات سراسری شده بودند، اشاره کرده و از مردم سراسر ایران خواسته‌اند که به اعتراضات و اعتصابات سراسری بپیوندند.
سه نیروی سیاسی‌ فوق‌الذکر همچنین نوشته‌اند: «ما، سه ائتلاف سیاسی، ضمن محکوم کردن لشکرکشی وحشیانه حکومت ایران به کُردستان و در همراهی با فراخوان‌های منتشر شده از همه مردم ایران، کارگران، زحمتکشان، معلمان و استادان، دانشجویان، کسبه و بازاریان می‌خواهیم که به پشتیبانی از مبارزه مردم کُردستان، و برای گسترش و تداوم این جنبش انقلابی که آغاز گشته و می‌رود تا طومار این حکومت جهل و جنایت و غارت را در هم‌پیچد به اعتصاب سراسری در ایران بپیوندند، تا نشان دهیم که «ما همه با هم هستیم» و حکومت اسلامی نمی‌خواهیم

----- ضمیمه ی خبری   

* هرانا: تلفات نیروهای انتظامی و امنیتی در اعتراضات اخیر به ۵۶ تن رسیده است
ارگان حقوق بشری «هرانا» گزارش داد که در جریان اعتراضات اخیر ایران از ۲۶ شهریور تا ۲ آذرماه، نیروهای انتظامی و امنیتی در تلاش برای سرکوب معترضان «دست‌کم ۵۶ نفر تلفات داشته‌اند».
بر اساس این گزارش، نیروی بسیج با ۳۱ کشته بالاترین میزان تلفات را در مقایسه با دیگر نهادهای نظامی و انتظامی داشته است. پس از آن، سپاه پاسداران با ۱۳ کشته و نیروهای انتظامی با ۱۰ کشته به‌ترتیب در رتبه دوم و سوم قرار دارند.
بنابر اطلاعات رسیده به هرانا، وزارت اطلاعات و ارتش نیز هر کدام با یک کشته، کمترین میزان تلفات را ثبت کرده‌اند. آمار تلفات نیروهای حکومتی در شرایطی منتشر می‌شود که قرار است روز پنج‌شنبه سوم آذر نشست ویژه‌ای در شورای حقوق بشر سازمان ملل برای رسیدگی به سرکوب خشونت‌بار معترضان و نقض مستمر حقوق بشر در ایران برگزار شود.
تازه‌ترین دور اعتراضات سراسری در ایران در پی کشته شدن (ژینا) مهسا امینی دختر ۲۲ ساله سقزی در بازداشت گشت ارشاد در روز ۲۵ شهریور آغاز شد؛ گزارش‌های متعدد حاکی است که در این مدت، نیروهای انتظامی و امنیتی جمهوری اسلامی علاوه‌بر کشتار معترضان از جمله کودکان، خشونت و آزار جنسی علیه زنان و دختران بازداشت‌شده و دستگیری فراقانونی هزاران معترض را ادامه داده‌اند.
بر اساس تازه‌ترین آمار سازمان حقوق بشر ایران که روز اول آذر منتشر شد، تعداد کشته‌شدگان اعتراضات جاری پس از ۱۰ هفته به «دست‌کم ۴۱۶ تن، از جمله ۵۱ کودک» رسیده و تنها طی هفته آخر آبان «بیش از ۷۲ تن در ایران» به‌دست نیروهای امنیتی و انتظامی کشته شده‌اند.

https://www.iran-emrooz.net/index.php/news1/more/104272/

هیچ نظری موجود نیست: