۱۴۰۱ بهمن ۱۰, دوشنبه

اعلام تشکیل حزب دمکراتیک آزربایجان تبریک می گوئیم

از بیانیه نشر شده در این باره، چنین بر می آید که تغییر نام از اتحاد دمکراتیک آذربایجان – بیرلیک به “حزب دمکرات آذربایجان” را جلسه عمومی شورای مرکزی تشکیلات «بیرلیک» در نشست 29ژانویه 2023  تصویب نموده است.

هرنیچیکده بولسا قوتلی بولسین و باشارجانگلیق لاری، گون سایین آرتسین

سازمان فرهنگی وسیاسی ترکمن صحرا

30 یانوار 2023 – 10 بهمن 1401

*در زیر متن بیانیه

بیانیه تغییر درنام تشکیلات اتحاد دمکراتیک آذربایجان – بیرلیک

براساس برآوردهایی مختلف در کش و قوسهای سیاسی ودرعین حال جلوگیری از حاشیه سازی های مختلف برآمده از نام تشکیلات ودرعین حال محتوای اندیشه وساختار تشکیلاتی منطبق بر آن موضوع تغییر نام تشکیلات را در دستور خود قرار داده بود. اینک بعد از بررسی ها و تبادل نظرهای مختلف در نهایت جلسه عمومی شورای مرکزی تشکیلات به تغییر نام از اتحاد دمکراتیک آذربایجان – بیرلیک به “حزب دمکرات آذربایجان” رای مثبت داد.

اتحاد دمکراتیک آذربایجان – بیرلیک نام حزب دمکرات آذربایجان” را با خلاصه ADP بر خود برگزید.

به همین جهت تشکیلات ما از این پس تحت عنوان “حزب دمکرات آذربایجان” که به اختصار ADP نیز میتواند مورد خطاب قرار بگیرد به فعالیت های سیاسی خود در مرحله جدید مبارزاتی ادامه خواهد داد.

حزب دمکرات آذربایجان” از این پس با برنامه سیاسی نوین، لوگو جدید و سمبول/پرچم تشکیلاتی تازه فعالیت های خود را با گسترش حزب در صفوف مردم آذربایجان و سازماندهی افکار عمومی خلق ترک درسراسر ایران نه تنها دراستانها و مناطق با تراکم جمعیت‌ی ترک نشین، بلکه بویژه در تهران، کرج و قم و… برای تغییر رژیم جمهوری اسلامی و جایگزینی یک آلترناتیو دمکراتیک که همانا برپایی یک جمهوری مبتنی بر فدرال دمکراتیسم با تاکید به نظام پارلمانی است به مبارزه عدالت خواهانه و برابری طلبانهء خود ادامه خواهد داد.

حزب دمکرات آذربایجان

29.01.2023- 9.بهمن 1401

منبع : فیسبوک و سایت https://www.birlik.se/

 

هیچ نظری موجود نیست: