۱۴۰۲ خرداد ۳۱, چهارشنبه

گزارشی از ماجرای حمله بمحل اقامت مجاهدین خلق

 حمله پلیس آلبانی به پایگاه های مجاهدین

رادیو فردا - گزارش‌های متناقضی درآلبانی درخصوص حمله پلیس این کشور به «پایگاه های اشرف ۳ و اشرف ۴» متعلق به سازمان مجاهدین خلق ایران دراین کشور منتشر شده است.

«آلبانیا دیلی نیوز» گفته است که پلیس آلبانی روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد، این بازرسی را به دلیل شک و تردید نسبت به حضور عوامل حملات سایبری در این پایگاه ها و احتمال نفوذ نیروهای امنیتی حکومت ایران انجام داد.

درمقابل، شورای ملی مقاومت ایران، نزدیک به سازمان مجاهدین خلق ایران، در بیانیه‌ای از «حمله ناگهانی» پلیس آلبانی به پایگاه اشرف ۳ نوشته و گفته است که یکی از اعضای این سازمان بر اثر حمله پلیس کشته شده است.

***

به نوشته «آلبانیا دیلی نیوز»، افسران پلیس آلبانی با تصمیم «دادستان ویژه مبارزه با فساد وجرایم سازمان‌یافته» به اردوگاه‌ های اشرف ۳ و اشرف ۴ درمانز رفتند.

به گزارش «آلبانیا دیلی نیوز»، پلیس آلبانی مشکوک است که احتمالا افرادی دراین کمپ‌ها هستند که دست به حملات سایبری زده‌اند.

اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران پس از انتقال از عراقُ‌درآلبانی مستقر شده اند.

«آلبانیا دیلی نیوز» وضعیت در پایگاه های سازمان مجاهدین خلق ایران را «آرام» خواند و گفت بازرسی‌ها در داخل آن ادامه دارد. اما گزارش برخی رسانه‌های دیگر از درگیری میان اعضای مجاهدین با پلیس آلبانی خبر داده‌اند.

«آلبانیا دیلی نیوز» نوشت که پلیس از افرادی که مظنون به نفوذی‌های حکومت ایران برای حمله یا انجام حملات سایبری در آلبانی هستند، بازجویی می‌کند.

به گفته این رسانه، این اقدامات پس از آن انجام می‌شود که اعضای مجاهدین خلق در مانز خواستار برگزاری تظاهراتی در روز اول ژوئیه در محوطه پایگاه شان شدند.

«آلبانیا دیلی نیوز» می‌گوید کنترل‌ها پیش از سازماندهی تظاهرات یکم ژوئیه به منظور جلوگیری ازهرگونه رویداد احتمالی انجام می‌شود.

این گزارش می‌گوید گزارش‌های مختلفی ازسوی خود رهبران کمپ مجاهدین منتشر شده است احتمال وجود افراد نفوذی را می‌دهند.

اما شورای ملی مقاومت ایران در بیانیه‌ای، بازرسی گزارش شده پلیس آلبانی را «حمله ناگهانی» و اقدامی «جنایت کارانه و سرکوب گرانه» خواند.

این شورا بدون اشاره به دلیل یا دلایل حمله پلیس آلبانی نوشت: «به درخواست فاشيسم دينی حاكم برايران،صبح روز سه شنبه حدود ۱۰۰۰ پليس آلبانی دريك اقدام جنايت كارانه وسركوب گرانه به اشرف حمله كردند. بسياری از درها وكمدها و وسايل را شكستند وبا گاز اشك آور وگاز فلفل به ساكنان حمله كردند. بسياري ازكامپيوترها را شكسته ويا با خود برده اند

بر اساس بیانیه شورای ملی مقاومت ایران، درپی اين حمله، علی مستشاری از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران کشته شد و بيش از ۱۰۰ تن در اثر گاز فلفل مصدوم شدند.

این گزارش می گوید که حال برخی از مصدومان «وخيم است و شماری به بيمارستان مادر ترزا در تيرانا منتقل شدند

ٖشورای ملی مقاومت ایران، رفتار پليس آلباني را «يادآور حملات جنايت كارانه نيروهاي مالكی به اشرف در عراق در فاصله سال هاي ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ میلادی» دانست. اشاره این سازمان به حملات نیروهای عراقی به پایگاه سازمان مجاهدین خلق ایران در عراق بود. در آن حملات، حدود ۱۰۰ تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران کشته و صدها تن زخمی شدند.

این شورا از «دولت آمريكا و ملل متحد كه امنيت و سلامت ساكنان اشرف را بارها تضمين كرده اند»، خواست اين «رفتار جنايتكارانه و وحشيانه را محكوم كنند و تضمين هاي لازم را براي ممانعت از اين رفتارهای غير قانونی كه بسياری از معاهدات بين المللی ازجمله كنوانسيون پناهندگی، اعلاميه جهانی حقوق بشر و كنوانسيون اروپايی حقوق بشر را نقض مي كند به عمل بياورند

مقامات آلبانی پیشتر ودرجریان اعتراضات سال گذشته، از معترضان در ایران حمایت کرده بودند. درعین حال، حمله سایبری به آلبانی به قطع مناسبات تیرانا با تهران منجر شد.

دراین حال روز سه شنبه تجمعی ازسوی هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران وشورای ملی مقاومت ایران درمقابل سفارت آلبانی درپاریس برگزارشد که درآن «حمله» نیروهای پلیس آلبانی محکوم شد.% *برگرفته از سایت

https://news.gooya.com/2023/06/post-77005.php  

هیچ نظری موجود نیست: