۱۴۰۲ آبان ۲۱, یکشنبه

بیانیه بمناسبت مرگ مشکوک فعال اجتماعی ومدنی ترکمن

بیانیه کانون فرهنگی– سیاسی تورکمن درباره :

درگذشت مشکوک یک معتمد وفعال مدنی تورکمن!

درکمال تأسف و اندوه مطلع  شدیم که درنوزدهم مرداد ماه، معتمد وفعال مدنی معروف و ازالیت های شهربندر تورکمن آقای “حاج رحمان شیخ” دربیمارستان امام خمینی شهر تهران به علت مسمومیت شدید وفات یافته است. زنده یاد “حاج رحمان” در خانه شخصی خود بعد از صرف پیش غذا دو ماه قبل مسموم وبعداز انتقال به بیمارستانی درشهر گرگان با نظر پزشکان به بیمارستان مجهز تری در شیراز انتقال می یابد اما ایشان بعد از دو ماه دست و پنجه نرم کردن با این مسمومیت به تهران انتقال ودربیمارستان امام خمینی این شهر قلب پر مهر و عشق وی نسبت به ملت خود وبه انسان و انسانیت از تپش باز می ایستد!

حاج رحمان متولد سال ۱۳۳۶ شمسی دریک خانواده زحمتکش در شهر بندر تورکمن بوده و تمامی دوران تحصیل خود را نیزدراین شهر طی کرده بود. وی که یک هویت طلب ملی گرای دموکرات بود با وقوع انقلاب توسط کانون فرهنگی–سیاسی بندر تورکمن با اعزام به شهر آق قلا درپیشبرد مبارزات شورای دهقانان منطقه ودرتشکل یابی آنها درشوراهای روستایی نقش فعالانه ای ایفا نموده بود. زنده یاد “حاج رحمان” درشهر بندرتورکمن نیزدرتشکیل شرکت های تعاونی صیادان شرکت کرده و بعدها از موسسان و بنیانگذاران میدان بارماهی فروشان متشکل از صیادان پایه دام منطقه بوده است. دردوره جنگ ایران و عراق و در شرایط سخت معیشتی مردم در آن دوره وی در سازماندهی تامین مایحتاج عمومی و توزیع عادلانه آن توسط شورای منطقه ی شهر که عضوهیئت مدیره آن بوده به همراه برادر خود نقش به سزایی داشت. او به عنوان فردی صادق ومعتمد درشادی وغم مردم همراه ویاورآنها بوده وهمانند حلال مشکلات مردم درهراقدام عام المنفعتی پیشقدم بوده است.

مسلما وجود چنین الیت ومعتمدی شاخص ومردمی درمورد اعتماد عامه با سابقه ای ازفعالیت سیاسی و تشکیلاتی که در شرایطی خاص توان سازماندهی و تشکل بخشی از مردم خود را داشت نمی توانست از توجه و کنترل امنیتی عوامل رژیم اسلامی به عنوان یک مخالف بالقوه بدور بماند بویژه که رژیم جهل و جنایت مستقر در ایران از سابقه طولانی و خونین از معتمد کشی و اعدام و شکنجه پیشروان و الیت جامعه تورکمن در این شهر برخورداراست. دراولین سال انقلاب بود که ۳ نفر از معتمدان شاخص این شهر زنده یاد “پرویز ایرانپور، یوسف قارجا و ناز محمد نوشین” بعد از ربوده شدن شبانه از منازل خود بدون هیچگونه محاکمه و دادگاهی توسط خلخالی و احمد توکلی ملقب به “ایرج بازجو” به عنوان رئیس کمیته انقلاب اسلامی و دادستان وقت انقلاب در شهر بهشهر و عضو فعلی “مجمع تشخیص مصلحت نظام” و منوچهرمتکی، فرمانده وقت کمیته انقلاب اسلامی شهر بندر گزو حومه و وزیر امور خارجه سابق رژیم، تیرباران گردیدند، ویا تعدادی دیگر در تورکمن صحرا با تصادفات ساختگی و مسمومیت و غیره سر به نیست شده اند!

زنده یاد “حاج رحمان” نیز نه هیچگونه بیماری زمینه ای داشت و نه ورزش و کیلومتر ها دویدن های وی در طول هفته قطع میشد و سلامتی کامل و از بنیه قوی برخوردار بود. این مسمومیت  رذیلانه آن هم در خانه خود وی مسلما نمی توانست بدون همدستی و همکاری نزدیک ترین و مورد اعتماد ترین فرد قربانی صورت پذیرد. لذا، راز این جنایت هولناک که هیچگاه و تا ابد نمی تواند پنهان بماند و روزی نه چندان دور هویت آمرین و عاملین آن برملا خواهد شد!

 کانون فرهنگی – سیاسی تورکمن این ضایعه را به ملت تورکمن و بویژه به ساکنان شهر بندر تورکمن تسلیت گفته و برای بازماندگان زنده یاد “حاج رحمان” صمیمانه صبروطول عمربا عزت آرزومند است!

راهش پر رهرو و نامش جاویدان باد!  

 کانون فرهنگی – سیاسی تورکمن     

                   ۱۷,۰۸,۲۰۲۳     

* لینک مطلب  در سایت کانون   https://www.kanunturkmen.com/?p=3336 

هیچ نظری موجود نیست: