۱۴۰۲ آبان ۲۱, یکشنبه

بزرگترین تجمع برای حمایت از فلسطینیان در لندن

 برگزاری بزرگ‌ترین تجمع حمایت از فلسطینیان همزمان با روز اعلام آتش‌بس پایان جنگ جهانی اول درلندن 

پلیس لندن گفته بیش از ۳۰۰ هزار نفر در راهپیمایی حمایت از فلسطینیان شرکت کردند

۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱ نوامبر ۲۰۲۳

بزرگ‌ترین راهپیمایی در حمایت از فلسطینیان در لندن برگزار شده است.

پلیس لندن می‌گوید که حدود ۳۰۰ هزار نفر در راهپیمایی امروز حمایت از فلسطینیان شرکت کرده‌اند.

این راهپیمایی همزمان با سالروز اعلام آتش بس در جنگ جهانی اول برگزار شده است. به مناسبت این روز هر سال در نقاط مختلف لندن، مراسمی برگزار می‌شود که به یادبود کشته‌شدگان همه جنگ‌های بریتانیا اختصاص دارد.

به همین دلیل، بخش‌های مهمی از مرکز شهر لندن که در آن مراسم یادبود قربانیان جنگ‌های بریتانیا برگزار می‌شود، به روی راهپیمایان حامیان مردم غزه بسته شد.

پلیس لندن پیش‌تر از دستگیری ۸۲ نفر از مخالفان این راهپیمایی خبر داد. گفته شده که گروه های راست افراطی از جمله گروه‌هایی هستند که امروز دست به گردهمایی در مخالفت با معترضان طرفدار فلسطینیان زده‌اند.

راهپیمایی امروز از هایدپارک آغاز و سپس شرکت کنندگان به سوی سفارت آمریکا رفتند تا با تجمع در برابر این سفارتخانه، اعتراض خود را به حمایت همه جانبه این کشور از اقدامات اسرائیل نشان دهند.

جمعیت عظیمی به طول بیش از ۴ کیلومتر در راهپیمایی امروز در لندن در از حمایت از فلسطینیان شرکت کردند

همزمانی این تجمع با سالگرد پایان جنگ جهانی اول و یادبود کشته‌شدگان جنگ‌ها، با واکنش منفی دولت بریتانیا روبه‌رو شد و ریشی سوناک، نخست‌وزیر این کشور از شرکت کنندگان در راهپیمایی حمایت از فلسطینیان خواسته تا «محترمانه» این راهپیمایی را انجام دهند و از نزدیک شدن به بنای یادبود «سنوتاف» خودداری کنند.

سازمان دهندگان این راهپیمایی گفته‌اند که آن‌ها فقط خواستار توقف کشتار در غزه هست

دو روز پیش، سوئلا براورمن، وزیر کشور بریتانیا از تظاهرات حامیان فلسطینیان درلندن انتقاد وپلیس لندن را متهم کرد که درمدیریت تظاهرات طرفداران فلسطینی‌ها ازآن ها «جانبداری» می‌کند.

خانم براور من همچنین گفته بود که اعتراضات گروه‌های دست راستی که به خشونت کشیده می شود، اغلب متوقف می شود اما چنین چیزی درمورد تظاهرات «حامیان فلسطینی‌ها» مجاز بوده است.

این اظهارات وزیر کشور بریتانیا با انتقادات گسترده‌ای همراه بود.

https://www.bbc.com/persian/articles/cerpepp3k80o

هیچ نظری موجود نیست: