۱۴۰۰ فروردین ۳, سه‌شنبه

درگیری وتشنج درگنبدکاووس در پی تجاوز یک مدافع حرم به دو دختر بچه‌ی ۶ و ۷ساله

 تشدید درگیری‌ها بین نیروی انتظامی و ترکمن‌ها دراعتراض به آزار جنسی دو کودک

سایت ایران گلوبال، سه شنبه, مارس 23, 2021 - 22:21

تجمع اعتراضی شهروندان ترکمن در اعتراض به آزار جنسی دو کودک توسط نیروی انتظامی به خشونت کشیده شد. اهالی روستای قره‌بلاغ از توابع ترکمن صحرا در اعتراض به آزار جنسی دو کودک 7 و 8 ساله توسط نگهبان سد گلستان دست به تجمع اعتراضی زدند.

روز سه‌شنبه 23 مارس 2021 گزارش کرد: «تجمع مسالمت آمیز شهروندان شهروندان ترکمن در اعتراض به آزار جنسی دو کودک 7 و 8 ساله توسط نگهبان سد گلستان با دخالت نیروهای ضد شورش به خشونت کشیده شده است

روز یکشنبه، اول فروردین‌ماه، نیز اهالی روستای عرب سورنگ در اعتراض به آنچه «تجاوز به دو کودک» عنوان شد، در مقابل نگهبانی سد گلستان که محل کار متهم است، تجمع کردند.

در همین رابطه نظری، امام‌جمعه اهل سنت روستای قره‌بلاغ، خواستار ورود و رسیدگی فوری نهادهای قضایی و امنیتی به پرونده آزار جنسی دو کودک خردسال در روستای عرب سورنگ شد. 

پرتاب گاز اشک آور و ضرب و شتم معترضان با باتوم توسط نیروهای امنیتی و انتظامی، اعتراضات مسالمت آمیز را به خشونت کشیده است. گزارش شده به دنبال گسترش اعتراضات مردمی، دهیار روستا و یک روحانی معترض که توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند، آزاد شدند.

*تصاویری از درگیری‌ها بین نیروی انتظامی و ترکمن‌ها دراعتراض به آزار جنسی دو کودک نشر شده

به گفته این روحانی اهل سنت درجریان این اعتراضات دهیار این روستا و یک روحانی اهل سنت، بازداشت شدند. او از مقامات امنیتی خواست این افراد را آزاد کنند.

بر اساس گزارش توهرا «جو بسیار امنیتی در گنبد کاووس حاکم است

خبرگزاری فعالان حقوق بشر ترکمن‌صحرا تصریح کرد در نتیجه این اعتراضات تاکنون دست‌کم 3 شهروند توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند

منبع توهرا، خبرگزاری فعالان حقوق بشر ترکمن‌صحرا

بخش اخبار انتشار از اختر

https://iranglobal.info/node/85424

------------------------- 

درگیری وتشنج درگنبدکاووس در پی تجاوز یک مدافع حرم به دو دختر بچه‌ی ۶ و ۷ساله

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=225367#.YFqFcKobvOI.telegram

نیروهای امنیتی با یورش به تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم ترکمن‌صحرا جو شهر را به خشونت کشاندند.
گفته می شود
یک متجاوز سپاهی مدافع حرم به دو دختر بچه‌ی ۶ و ۷ساله ایرانی ترکمن تجاوز می‌ کند، قوه‌قضائیه فاسد هم طرف پاسدار متجاوز که بازنشسته‌ی سپاه بوده را می‌گیرد.
حال بجای اینکه قوه فاسد قضائیه به داد هم‌وطن مظلوم ترکمن ما برسد، از پاسدار بازنشسته‌ی فاسدی که مدافع_حرم بوده دفاع می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست: