۱۳۹۹ اسفند ۱۹, سه‌شنبه

واکنش ونیز پیشنهادی به جوامع ترکمنهای خارج از کشور

برای توضیح دریک مورد ونیز اظهار نظر درباره مطالبه ای از روزگارمان  

  فرد ناشناسی با نام "محمد ترکمن" بتاریخ 7 مارس 2021  درکامنتی برای مطلب فرد ناشناس دیگری با نام فرهاد بهرامی در نشریه "گفتمان ترکمنها" نوشتند " آقای یوسف کرُ خود را بعنوان بنیانگذار کانون معرفی می‌کنند". درحالیکه من هر وقت لازم شد خود را یکی از بنیانگذاران کانون معرفی کردم.

بنابراین این بار هم ادعا می کنم درهیچ جایی، چه درنوشته هایم وچه در گفته هایم برخلاف نوشته محمد ترکمن "خود را بعنوان بنیانگذار کانون معرفی" نکردم و نخواهم کرد. چون معتقدم ده ها نفر دربنیانگذاری کانون شرکت داشتند. واقعیت این است که پس از انقلاب بهمن 57 واحدهای متعددی از کانون با تلاش جمعی وبا شرکت مردم محل بنیانگذاری شدند وخوشبختانه با معرفی نماینده شان در راه ایجاد مرکز هماهنگی منطقه ای کوشیدند و موفق شدند.

  پیشنهاد میکنم با گذشت چهل و دو سال از انقلاب بهمن 57 درعصر پر تحرک و پر تحول کنونی، صحبت های مربوط به رویداد های آن زمان را به زمان سالگردها محدود کنیم.  چون زمان از ترکمن ها نیز اقدامات و فعالیت های جدی و ابتکار آمیزی در راه طرح و همچنین برای کسب حقوق شان را می طلبد. ولی متاسفانه تعدادی بویژه ناشناس ها به عمد و غیر عمد، بمواردی که در شرایط کتونی ضرورتی به مطرح شدن و پرداخت شان نیست، می کوشند.

 درحالیکه رویدادها و تغییر و تحولات های  پراهمیت و غیر قابل اغماضی در کشور مان، درمنطقه و جهان درحال رخ دادن اند که بجای توجه به رویدادهای قدیمی، از ترکمنها نیز توجه و نیز همبستگی بیشتری را می طلبد. لطفن درنظر بگیرید که مدتی است بویژه با سفر رهبر کاتولیک های جهان به کشور همسایه مان عراق، "طرح خاورمیانه ی بزرگ" وارد مرحله ی جدیدی شده است. پس در راه استفاده ی بهینه از فرصتها استعداد وشایستگی باید نشان داد.

 یوسف کرُ

 برلین، 8 مارس 2021

*-برگرفته از بلوگ گفتمان ترکمنها  

https://turkmentalk.wordpress.com/2021/03/09/

 

هیچ نظری موجود نیست: