۱۴۰۰ آذر ۱۶, سه‌شنبه

کارزار ۱۵۰ شرکت آلمانی برای ترویج واکسیناسیون

هرچه محدودیت‌های کرونا شدیدتر وطولانی‌تر باشند، دود بیشتری به چشم بنگاه‌های اقتصادی می‌رود. تولیدکنندگان عمده در آلمان پویشی راه انداخته‌ و آرم‌ها و بسته‌بندی‌های خود را برای جلب توجه به واکسیناسیون دستکاری کرده‌اند.

قرنطینه و تعطیلی، خیابان‌ها و مغازه‌ها را سوت و کور می‌کند. مردم کمتر خرید می‌کنند. نه فقط کافه‌ها، سوپرمارکت‌ها، مک دونالد، برگرکینگ، فست‌فودی‌ها، بلکه بازار نمایشگاه‌های خودرو وحتی بانک‌ها هم خلوت وخالی ازمشتری می‌شود. این کسادی وتعلیق، خوشایند هیچ تولیدکننده وخدمات دهنده‌ای نیست.

برهمین اساس، ۱۵۰ شرکت بزرگ دست اندر کار خدمات عمومی و بانکی یا تولید و توزیع مواد غذایی، درپویش مشترکی، مردم را به واکسیناسیون فراخوانده‌اند. اقدامی دومنظوره؛ هم درجهت تسهیل تلاش‌های دولت وهم مرتبط با بقای کسب و کار و چرخ اقتصاد. دراین کمپین، لوگوها، بسته‌بندی‌ها ومحصولات این شرکت‌ها هریک به نوعی با کلمه "واکسن" بازی کرده‌اند.

هماهنگی مطبوعاتی این کارزار را "روزنامه بیلد" بر عهده دارد.

سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای Lidl، EDEKA، مک دونالد وبرگرکینگ، ب.‌ام.و و مرسدس بنز ودوبانک "شپارکاسه" و "فولکس بانک" ازجمله شرکت‌ها وبنگاه‌های اقتصادی هستند که به این پویش پیوسته‌اند.

هشتگ این کمپین درشبکه‌های اجتماعی همان است که دولت فدرال نیز برای ترغیب شهروندان به واکسیناسیون عمومی استفاده می‌کند: همه با هم علیه کرونا. تفاوت در آن است که برندهای مصرفی، تبلیغات محوری و مشهور خود را با دخل و تصرفی کوچک به نفع واکسیناسیون تغییر داده‌اند. مثلا ب. ام. وشعارزیر لوگوی خود را از "شادی رانندگی" به "شادی واکسن" تغییرداده است.

یا تبلیغ متداول come in and find out (بیا وبیاب) با تغییری کوچک به come impf and find out  (بیا واکسن بزن و...) تبدیل شده است. قهوه نسپرسو نیز تبلیغ معروف "نسپرسو، دیگه چی؟" را به "واکسن، دیگه چی؟" تغییرداده است

مدیر آژانس هماهنگ کننده این پویش می‌گوید شرکت‌ها وفروشگاه‌ها همکاری رضایت‌بخشی با این اقدام داشته‌اند.

فیلیپ کلوگ،مدیرعامل شرکت فرآورده‌های غذایی ایگلو می‌گوید: «حفظ جان انسان‌ها اولین اولویت است. گرچه اکثر شهروندان مقررات وپروتکل‌ها را رعایت کرده‌اند و واکسن زده‌اند اما آمار کنونی (ابتلا وبیماری) نگران‌کننده‌هستند. فقط با گسترش واکسیناسیون می‌توانیم شانس سلامتی عمومی را ارتقا دهیم

اولاف شولتس، صدراعظم جدید آلمان، کارزار ۱۵۰ شرکت آلمانی برای ترغیب مردم به واکسیناسیون را "نمادی برجسته از تعهد اجتماعی وابتکار" توصیف کرده است.

تاریخ 07.12.2021 ، لینک کوتاه شده https://p.dw.com/p/43xoW

هیچ نظری موجود نیست: