۱۴۰۱ آذر ۲۴, پنجشنبه

سران اتحادیه اروپا اعدام معترضان درایران را محکوم می‌کند

نشست آتی سران اتحادیه اروپا 

صدر‌اعظم آلمان: حکومت ایران به شهروندان خود شلیک می‌کند

وازاین رو اروپا باید موضعی روشن دراین‌باره داشته باشد

بنا بر پیش‌نویس بیانیه نهایی رهبران اتحادیه اروپا که به دست رادیوفردا رسیده، آنها درکنار پرداختن به مسائل اساسی این نهاد از جمله جنگ دراوکراین، به اعتراضات در ایران نیز پرداخته وبا اجرای اعدام «درهر زمان و تحت هر شرایطی» مخالفت کرده‌اند.

دراین پیش‌نویس که رادیوفردا آن را رویت کرده و امروز باید توسط همه رهبران اتحادیه اروپا تایید شود،‌ بر این درخواست شورای اروپا از مقام‌های جمهوری اسلامی تاکید شده که «استفاده بی‌رویه از زور درمقابل معترضان خصوصا زنان» را متوقف کنند.

در آستانه نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل، اولاف شولتز، صدر‌اعظم آلمان، با غیرقابل قبول خواندن رفتار جمهوری اسلامی به خبرنگاران گفت: «حکومت ایران به شهروندان خود شلیک می‌کند وازاین رو اروپا باید موضعی روشن در این‌باره داشته باشد

از زمان آغاز اعتراضات در ایران در شهریورماه، اتحادیه اروپا در چند نوبت تحریم‌هایی را در زمینه نقض حقوق بشر علیه برخی مقام‌های سیاسی و امنیتی جمهوری اسلامی اعمال کرده است.

روز پنج‌شنبه، ۲۴ آذرماه، رهبران اتحادیه اروپا در بروکسل در آخرین نشست خود در سال ۲۰۲۲ همچنین درباره ارسال کمک بیشتر به اوکراین و نامزدی عضویت بوسنی و هرزگوین در جمع خود تصمیم‌گیری می‌کنند.

کمک‌هایی که در زمینه اوکراین مورد بررسی قرار می‌گیرد شامل کمک سیاسی، نظامی، بشردوستانه ومالی خواهد بود. همچنین درباره بازسازی اوکراین تبادل نظر خواهد شد. ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین ازطریق ارتباط ویدئویی دراین نشست حاضر خواهد شد.

روز پنج‌شنبه قراراست رهبران اتحادیه اروپا به طور رسمی به بوسنی وهرزگوین موقعیت کشور «نامزد عضویت» در اتحادیه اروپا را بدهند.

 رادیو فردا ، 24آذر 1401- 15دسامبر 2022

https://www.radiofarda.com/a/32177944.html

هیچ نظری موجود نیست: