۱۳۸۷ مرداد ۲۹, سه‌شنبه

افزایش فشار بر ژورنالیستها و نشریه های ترکمنصحرا

آیا مخالفین آزادی بیان ومطبوعات درایران

ژورنالیستها و نشریه های ترکمنصحرا را درتـنگنا قرار دادند ؟

در زیر دو خبر که از دو منبع متفاوت ترکمنصحرا برگرفته شده قرارداده می شود، که هردو بیانگر افزایش فشار و محدویت بر ژورنالیستها ونشریه های ترکمنصحراست.

ایل گویجی

------------------------------------------------------

سرانجام قدیمی ترین وبلاگ نویس ترکمنصحرا ازنوشتن دست برداشت

*- منبع: وئبلاگ turkmen.blogsky.com

به دلیل ایجاد برخی اتفاقات عجیب و غریب پیرامون بنده و به استقبال ازاین اتفاقات من هم از ۵ سال سابقه خبرنگاری خودم میگذرم و عطای نوشتن و سابقه خبرنگاری، تحلیل و بعضا مقالات برای نشریات وسایت ها رو برای همیشه در هر موضوعی کنار میگذارم و در همینجا همکاری با کلیه نشریاتی که تعهد همکاری دارم و نوشتن برای سایت ها و... رو قطع میکنم تا مادامی که ارزش نوشتن درک و تحمل انتقادات بیشتر شود.

این چند وقته از نوشتن و حرفه ی بی ارزش خبرنگاری(از دید برخی ها) خیلی ضرر ها و خسارت ها به بنده وارد شده... چندین نوبت دادگاه و تشکیل پرونده... اطلاعات نفس گیر و... اتفاقات عجیب، زندگی رو اندکی برای من و خانواده(دلنگرانم) تنگ نموده بود که به پیشنهاد این عزیزان تصمیم بر آن گرفتم که از این به بعد زندگی کنم و دست از نوشتن در هر موضوعی بردارم... البته یک کتاب نیمه تمام در رابطه با تخصصم دارم که برام تموم کردن این هم سخت شده با اینکه در نیمه پایانی هستم تلاش خودم رو میکنم تا این یکی تمام بشه.

از همه دوستانی که در طول این ۵ سال نوشتن برای نشریاتی همچون همزیستی و بعضا صحرا بصورت موردی و سایت های اطلاع رسانی استان گلستان و گنبد با راهنمایی ها و تشویقشان باعث رسیدن بنده به این مرحله شدند تشکر میکنم،بعضا یک سری مطالبم حتی در نشریات و روزنامه های چندصد هزار تیراژی کشور هم بازتاب و حتی نقد میشد که باعث خرسندی بنده میشد و یا بازتاب میان مردم استان که حتی غیر از تشویقات با مخالت هایی هم که میشد باعث رضایت بنده از مطالبم میشد چراکه اگر بی مورد بود اینقدر مورد توجه نمیشد و... به هر حال در مورد هر موضوعی یک دسته مخالف وجود داره و یک دسته موافق کاریشم نمیشه کرد.

از همه دوستان خبرنگار و بخصوص دوستان وبلاگ نویس چه اون موندگار ها و چه اونهایی که میومدن و میرفتن بخاطر همه راهنمایی ها و پیغام هایشان از جمله استاد ر. میاندره،خواهر نادیده ام بهاره با وبلاگ مایا،آقا مسعود ترکمن،دکتر سردار،دایان عزیز با وبلاگ یگیت و... بقیه دوستان تشکر میکنم.

البته ازنوشتن تا درست شدن این وضع کنار میکشم، ولی فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی برپایه خود استوارخواهد بود.

خدایا چنان کن سرانجام کار......که تو خوشنود باشی و ما رستگار

خدا نگهدار

فریدون ، مرداد سال 1387

----------------------------------------

چرا سایت صحرا تا امروز از نو طراحی و فعال ساز ی نشده است ؟

*- منبع : وئبلاگ drdieji.blogfa.com

مدتی قبل نوشته بودیم که سایت صحرا را از نو طراحی و فعال سازی خواهیم کرد. پس از آن خیلی از دوستان اعلام همکاری با سایت صحرا کرده بودند. اما به دلایلی که نمی توانستیم مطرح کنیم کار طراحی سایت به درازا کشید و متاسفانه تا امروز نیز حاضر نشده است. درواقع مسئولیت این کار را دوست وبلاگ نویس اندیشمندمان آقای فریدون قاریی به عهده گرفته بودند که چندی پیش درهفته نامه صحرا مقاله خوبی درمورد حذف نام ترکمن صحرا از نقشه ایران نیز نوشته بودند. آقای قارئی که درطی هفته های گذشته همواره می گفتند مشکلاتی برایشان پیش آمده و درحال حاضر آمادگی طراحی سایت را ندارند بالاخره دروبلاگ خود سکوت را شکسته ومشکلات و موانع خود را بر زبان آورده اند.

--------------------------------------------------

هیچ نظری موجود نیست: