۱۴۰۱ مهر ۶, چهارشنبه

بیانیە سازمان فرهنگی وسیاسی ترکمن صحرا درپشتیبانی از جنبش زن، زندگی، آزادی

مبارزین ترکمن صحرا و فعالان مردمی سراسر ایران!

بیش از یک هفته است که ابتدا با قتل وحشیانه مهسا امینی دختر کردستانی گرفتار شده در تور گشت ارشاد  موج جدیدی از تجمعات اعتراضی با شعار "زن، زندگی، آزادی" آغاز شد وسپس با کشته شدن حدیث نجفی دختر آزربایجانی مقیم کرج با تفنگ ساچمه ای  تظاهرات اعتراضی بطور فزاینده رو به گسترش نهاد.  

جنبش فزاینده و پرشکوه برضد حکومت اسلامی درفاصله زمانی چند روزه به جنبش اعتراضی سراسری قدرتمندی فراروئیده با وجود دستگیری های گسترده وکشتارهای حشیانه همچنان تداوم یافت.

تظاهرات اعتراضی در ترکمن صحرا با وجود شرایط  حکومت نظامی اعلام نشده ، بویژه درشهر گنبد کاووس با تظاهرات دانشجویان دانشگاه پیام نوردر خیابان دانشجوی گنبد آغاز شد و بلافاصله با هجوم وحشیانه نیروهای ویژه انتظامات مواجه شده نزدیک به نیمی از شرکت کنندگان درمرحله آغازین تظاهرات دستگیر شدند. تعداد دستگیری ها آنچنان گسترده بوده که برای بردن از اتومبیل کمکهای درمانی اورژانسی نیز استفاده شده است.

 تداوم گسترده اعتراضات سراسری وافزایش روزافزون انواع واکنش ها در داخل و خارج بویژه ازجانب انواع شخصیت های برجسته ی جهان ابعاد گسترده یافته موجب تجمع اعتراضی گسترده ایرانی های مقیم خارج با شرکت گسترده فعالین مدنی دنیا نیز آغاز شد و باعث آگاهی مردمان جهان از درد ورنج ناشی از استبداد مذهبی وپایمال شدن شوونیستی حقوق اولیه وبرابر حقوقی مردمان با اعمال تبعیض وحشیانه گردید.

  سازمان فرهنگی وسیاسی ترکمن صحرا ضمن ابراز همبستگی  وهمدردی با خانواده های جانباختگان خیزش اعتراضی، پشتیبانی خود را از جنبش اعتراضی مردمان کشور را اعلام می دارد.  ونیز بر خوردهای خشونت آمیز و قدارانه و وحشیانه ی دستگاه انتظاماتی و امنیتی حکومت شیعه ی ولایی با این جنبش شهری گسترده را به شدت محکوم کرده، خواهان آزادی دستگیر شدگان و زندانیان سیاسی ونیز خواهان آغاز گفتگو برای پایان دادن به برخوردهای وحشیانه وکشتار معترضین و نیز پذیرش مطالبات مردم می باشد.

با یاد ژینا امینی دختر کردستانی وحدیث نجفی دخترآزربایجانی و تمام به خون‌خفتگان راه آزادی و دمکراسی درایران

پیروز باد تلاش وکوشش نیروهای دمکرات‌ و آزادیخواه برای هماهنگی درمبارزه برای گذر از نظام!

 

سازمان فرهنگی وسیاسی ترکمن صحرا 

 5 مهر 1401 – 27 سپتامبر 2022

هیچ نظری موجود نیست: