۱۴۰۲ مرداد ۲۶, پنجشنبه

سه برابر شدن تعداد پناهجویان ایرانی درآلمان

افزایش سه برابری متقاضیان پناهندگی ایرانی به آلمان طی یک سال

فردا ، ۲۶ مرداد ۱۴۰۲-17 اوت2023 : دولت آلمان تنها درگیر پناهجویان اوکراینی ویا روس نیست، بلکه این کشور سال‌هاست با معضل بزرگ هجوم پناهجویان عادی هم روبه‌روست.

اداره کل پناهندگان و مهاجران آلمان در اواسط هر ماه شمار متقاضیان پناهندگی در ماه گذشته را با جزئیات کامل اعلام می‌کند. با نگاهی به آمار تازه، تا پایان ماه هفتم سال جاری میلادی ۱۸۹ هزار درخواست پناهندگی از ۱۰ کشور دنیا ازجمله ایران تسلیم مقام‌های مسئول آلمانی شده است؛ رقمی که در مقایسه با زمان مشابه سال پیش ۷۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در این آمار رسمی، پس از سوریه و افغانستان و ترکیه، پناهجویان ایرانی قرار دارند که در رتبهٔ چهارم قرار دارند. از اول سال جاری میلادی تا پایان ماه هفتم در مجموع هفت هزار و بیست متقاضی پناهندگی از ایران وارد آلمان شده‌اند. بر پایه اطلاعیهٔ کانون پناهندگان سیاسی ایران در شهر برلین، شمار پناهجویان ایرانی در حال حاضر سه برابر سال گذشته است.

مسائل و مشکلات حاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و همچنین نبود چشم‌اندازی روشن برای آینده، به‌گفتهٔ این اطلاعیه، ازجمله دلایل گریز پناهجویان ایرانی از کشور به آلمان و دیگر کشورهای اروپایی بوده است.

*برگرفته از مرور رسانه‌های آلمان توسط رادیو فردا

https://www.radiofarda.com/a/32552238.html

هیچ نظری موجود نیست: