۱۳۸۸ تیر ۱۵, دوشنبه

گزارش کوتاهی از :

راهپیمائی 5 ژوئن (14 تیر) ایرانیها درشهر برلین!

دراین راهپیمائی نیز جمع زیادی از ترکمنهای مقیم برلین درکنار سایر هموطنان خود شرکت فعالی داشتند.


برنامه ی این راهپیمائی ازجانب گروهی ازجوانان ایرانی که خودرا "حمايتگران جنبش ھمگانی مردم ايران" نامیدند طی اطلاعیه ای باعنوان

"سومين راھپيمايی عظيم برلين
در روز يکشنبه
۵ جولای ساعت ۱۲ تا ۱۶ "

اعلام شد. این اولین اطلاعیه ی آنها با این امضا بود. درپایان اطلاعیه تأکید شده بود که " ما به ھيچ گروه و سازمان سياسی وابسته نيستيم"، ونظرات وپيشنھادات را می توان به آدرس: hemayate_ma@yahoo.de ارسال نمود.

دربرخی ازمحافل ایرانیهای مقیم شهر برلین گفته می شد که "دربین برگزار کنندگان دو دسته گی پیش آمده وتأکید بر "سومین راه پیمائی عظیم" بدین خاطر صورت گرفته است" .

در رابطه با انعکاس گستردگی همبستگی سازمانیافته ی ایرانیهای شهر برلین با جنبش اعتراضی برعلیه کودتای بعداز انتخابات ریاست جمهوری ایران درگزارشی از راهپیمائی 5 ژوئن (14 تیر) که درسایت "ایران امروز " درج شده به درستی چنین بیان شده است:

" هفته ای نیست این شهر شاهد تظاهرات یا گردهمائی ویا برنامه ای درارتباط با تحولات ایران نباشد از نشستهای چند صد نفره گرفته تا تظاهرات چندهزار شرکت کننده همه و همه بیانگر پیوند وهمبستگی شگفت آوری است که توسط ایرانیان دربرلین به نمایش گذاشته شده است. هفته ای نیست که وسائل ارتباط جمعی این شهر و کشور آلمان گزارشات مفصلی ازاین اعتراضات منتشر نکنند. تصاویر این اعتراضات وجوانان سازمانده آن مزین کننده صفحات نشریات معتبری چون اشپیگل شده‌اند وتوانستند بخوبی آنچه را که درایران میگذرد را منعکس کنند. برخورد فعال رسانه های آلمان به همراه حرکت چشمگیر ایرانیان دراین شهر توانست نه تنها روشنفکران که مردم عادی این کشور را نیزبه این تحولات جلب کند واین امر را میتوان درحضور نسبتأ وسیع آلمانیها درتمامی این تظاهرات بزرگ مشاهده کرد."

با نزدیک تر شدن تظاهرات کنندگان به میدان "کلیسای شکسته" تعداد بیشتری به جمع آنها می پیوستند وبطور کلی اینبار شرکت آلمانی ها وجوانان گسترده تر و چشمگیر تر از دفعات قبلی بود.%

ایل گویجی

2009-07-06 برابر با 15 تیر ماه 1388

هیچ نظری موجود نیست: