۱۳۸۸ مرداد ۲, جمعه

اعلام همبستگی " کانون فرهنگی وسیاسی خلق ترکمن " با جنبش سبز مردم ايران

شرکت " کانون فرهنگی وسیاسی خلق ترکمن "،

در راهپیمایی ۲۵ جولای در برلین و تورنتو


نهاد‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر، ۲۵ ژوئیه (شنبه، سوم مرداد) را روز جهانی همبستگی با مردم ایران، دفاع از حقوق بشر، حقوق شهروندی و آزادی مطبوعات درايران اعلام کردند.کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، سازمان عفو بین‌الملل، سازمان گزارشگران بدون مرز، دیده‌بان حقوق بشر و فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر از جمله صادر‌کنندگان این بیانیه مشترک هستند. این نهاد‌ها از مردم سراسر جهان خواسته‌اند که سوم مرداد ماه در تظاهراتی، حمایت خود از جنبش اعتراضی مردم ایران را نشان دهند. شیرین عبادی برنده ایرانی جایزه صلح نوبل ، اسقف دزموند توتو؛ برنده جایزه صلح نوبل درسال ۱۹۸۴، مایرید مگوآیر؛ برنده جایزه صلح نوبل در سال ۱۹۷۶، جودی ویلیامز؛ برنده جایزه صلح نوبل در سال ۱۹۹۷ از مبتکرين و حاميان اين حرکت هستند.
خواستهای سازمانهای بين المللی حقوق بشر از جمله آزادی همه زندانيان سياسی ، آزادی بازداشت شدگان اخير ، پايان دادن به استفاده از خشونت دولتی عليه مردم ، انجام يک تحقيق مستقل و اعزام يک هيات ويژه از طرف سازمان ملل در خصوص خشونت های دولتی اخير در ايران می باشد.
این نهاد‌ها همچنین تاکید کرده‌اند که این برنامه، کاملا غیرسیاسی است و تنها هدف آن، تضمین حقوق مردم ایران است. به همين مناسبت در بیش از ۵۵ شهر در سراسر جهان تجمعات و راهپیمایی های همبستگی در حمایت از حقوق بشر و حقوق مدنی مردم ایران و برای پایان دادن به خشونت دولتی انجام میگيرد.
کانون فرهنگی وسیاسی خلق ترکمن با شرکت در راهپیمایی ایرانیان در شهرهای برلین وتورنتو همبستگی خود را با جنبش سبز مردم ايران اعلام میدارد.

شورای هماهنگی کانون فرهنگی وسیاسی خلق ترکمن

2009-07-24

----------------------------------------------------

هیچ نظری موجود نیست: